Wymiana klocków hamulcowych - Warszawa - Ursynów, Kabaty

Wymiana klocków hamulcowych – Warszawa – Ursynów, Kabaty

Wymiana klocków hamulcowych - Warszawa - Ursynów, Kabaty
()

Klocki hamulcowe to obok tarcz jedne z najważniejszych elementów układu hamulcowego w pojeździe. Bez sprawnych klocków hamulcowych, bezpieczeństwo jazdy samochodem czy rowerem byłoby znacznie ograniczone. Regularna wymiana klocków hamulcowych oraz kontrola ich zużycia są kluczowe dla efektywnego hamowania pojazdu.

Jak przeprowadzana jest wymiana klocków hamulcowych i w jakich odstępach czasu należy ją wykonywać? Warto sprawdzić stan układu hamulcowego co krok, aby zapewnić skuteczne hamowanie i uniknąć niepotrzebnych kosztów związanych z wymianą tarcz i innych części układu hamulcowego.

Skorzystaj z wymiany klocków hamulcowych w naszym serwisie samochodowym JMT!

Zapamiętaj nasz adres – Warszawa Ursynów Migdałowa 2A. To tutaj dokonasz kompletnej naprawy układu hamulcowego w swoim samochodzie.

Skorzystaj z zakładki „kontakt” i wybierz najlepszą dla siebie formę rozmowy.

Daj nam znać, a my zajmiemy się resztą. Do zobaczenia!

Wymiana klocków hamulcowych – dlaczego potrzebna?

Materiał cierny, z jakiego wykonane są klocki hamulcowe, ulega wytarciu pod wpływem pracy układu hamulcowego. Dlatego każde hamowanie powoduje, że ich żywotność jest skracana. Wartością minimalną dla tych części jest 1,5 mm grubości. Jednak najlepiej jest nie czekać do tego momentu i wymienić je w dobrym serwisie samochodowym, gdy ich grubość oscyluje w granicy 2 mm. Regularna wymiana klocków hamulcowych oraz tarcz hamulcowych jest konieczna dla zapewnienia bezpiecznego hamowania pojazdu.

Wcześniejsza wymiana klocków hamulcowych w układzie hamulcowym sprzyja zachowaniu bezpieczeństwa pojazdu. Istnieje mniejsze ryzyko uszkodzenia cienkich elementów hamulcowych i pozbawienia się siły hamowania. Regularna kontrola zużycia klocków hamulcowych oraz tarcz hamulcowych pozwala na odpowiednią regulację i wymianę części zanim staną się one zagrożeniem dla bezpieczeństwa jazdy.

Dodatkowo warto pamiętać, że odpowiedni styl jazdy ma olbrzymi wpływ na żywotność klocków hamulcowych. Na przykład kierowcy preferujący dynamiczny styl jazdy po mieście mogą zużywać klocki hamulcowe już po przejechaniu nawet 10–20 tys. km. Z kolei osoby, które poruszają się głównie poza miastem w spokojnym tempie, mogą cieszyć się z ich żywotności sięgającej nawet 50–80 tys. km. Regularna kontrola klocków hamulcowych podczas każdorazowej sezonowej wymiany opon pomoże ocenić stan hamulców na bieżąco.

Jak przebiega wymiana klocków hamulcowych?

Procedura wymiany klocków hamulcowych nie należy do najbardziej skomplikowanych czynności w serwisie samochodowym. Zawsze zaczyna się ona od zdjęcia kół na osiach, które wymagają zmiany części. Po tym kroku należy zdemontować zaciski hamulcowe z tarcz i uwolnić z nich klocki hamulcowe. Zabiegiem świadczącym o profesjonalizmie mechanika jest dokładne wyczyszczenie zacisków z pyłu powstałego na skutek tarcia. Dzięki temu nowe klocki hamulcowe bez trudu wejdą w miejsca przeznaczone dla nich w zaciskach. Dobrym zwyczajem jest również delikatne starcie ostrych krawędzi dokoła okładziny ciernej, by mogła lepiej dopasować się do tarczy hamulcowej. Wyjątkiem jest oczywiście wymiana zarówno klocków, jak i tarcz hamulcowych jednocześnie, zapewniając idealnie gładkie powierzchnie.

Warto również przeprowadzić dokładną kontrolę przewodów elastycznych w układzie hamulcowym pod kątem ich stanu technicznego, czasu eksploatacji oraz korozji. Kiedy przewody są pęknięte lub spuchnięte, konieczna jest ich wymiana, która powinna odbywać się średnio co 6–9 lat. Pamiętaj, że dobry mechanik BEZWZGLĘDNIE powinien otworzyć odpowietrznik podczas wciskania tłoczka zacisku, aby uniknąć uszkodzenia agregatu ABS/ESP.

O czym pamiętać podczas wymiany klocków hamulcowych?

  1. Pierwsza sprawa, której należy się trzymać to minimalna grubość klocków hamulcowych. Nie warto czekać do momentu, aż będą ocierać blaszkami o tarcze i dodatkowo je niszczyć.
  2. Po drugie, wymiana klocków hamulcowych zawsze odbywa się parami, zapewniając równomierne hamowanie na obu kołach osi.

Oznacza to, że na każdej osi trzeba wymieniać klocki hamulcowe na jednym i drugim kole. Fakt wymiany tych części nie oznacza, że musisz odpowietrzać układ hamulcowy. Nie trzeba też za każdym razem zmieniać tarczy hamulcowej, bo jej żywotność zwykle oscyluje na 2–3 wymiany klocków hamulcowych. Bardzo ważne jest, by dokładnie wyczyścić jarzma hamulcowe przed założeniem nowych elementów. Od czasu do czasu należy je zregenerować, szczególnie wtedy, gdy klocki hamulcowe nie cofają się.

Pamiętaj, że często po wymianie klocków hamulcowych należy unikać gwałtownego hamowania, szczególnie przez pierwsze 100–200 km. Umożliwi to prawidłowe dotarcie zarówno samych klocków hamulcowych, jak i ewentualnych nowych tarcz, co przekłada się na ich dłuższą żywotność. Ponadto, delikatny nacisk na pedał hamulca przez pierwsze dni pomoże w dostosowaniu układu hamulcowego do nowych elementów.

Skorzystaj z wymiany klocków hamulcowych w naszym serwisie samochodowym JMT!

Zapamiętaj nasz adres – Warszawa Ursynów Migdałowa 2A. To tutaj dokonasz kompletnej naprawy układu hamulcowego w swoim samochodzie.

Skorzystaj z zakładki „kontakt” i wybierz najlepszą dla siebie formę rozmowy.

Daj nam znać, a my zajmiemy się resztą. Do zobaczenia!

FAQ

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Wymiana klocków hamulcowych kosztuje od 50 do 150 zł za komplet części. Robocizna może wynosić od 200 do 300 zł za komplet. Łączny koszt może sięgnąć do 500 zł lub więcej, w zależności od modelu auta i rodzaju klocków.

Czy można samodzielnie wymienić klocki hamulcowe?

Samodzielna wymiana klocków hamulcowych jest możliwa, wymaga jednak podstawowej wiedzy mechanicznej, odpowiednich narzędzi i dokładności. Należy zdjąć koło, unieść zacisk, wymienić klocki i wcisnąć tłoczek. Po pracy trzeba skontrolować stan osłon i posmarować prowadnice. Jeśli brak pewności, warto skorzystać z mechanika.

Co ile czasu wymiana klocków hamulcowych?

Klocki hamulcowe wymienia się średnio co 30-50 tysięcy kilometrów lub co 2-3 lata. Częstotliwość zależy od stylu jazdy, rodzaju tras oraz warunków eksploatacji. W mieście zużywają się szybciej, a w trasie wolniej. Kontrola stanu klocków jest kluczowa dla bezpieczeństwa.

Po czym poznać, że klocki są do wymiany?

Zużyte klocki hamulcowe rozpoznasz po grubości poniżej 3 mm, piszczeniu podczas hamowania, wibracjach pedału lub kierownicy, wydłużonej drodze hamowania i kontrolce zużycia na desce rozdzielczej. Wizualnie sprawdź też tarcze hamulcowe pod kątem uszkodzeń.

/ 5.

UMÓW WIZYTĘ
Auto Serwis JMT