Wymiana rozrządu Warszawa – co ile zmieniać i dlaczego trzeba to robić?

Wymiana rozrządu Warszawa – co ile zmieniać i dlaczego trzeba to robić?

Wymiana rozrządu Warszawa – co ile zmieniać i dlaczego trzeba to robić?
()

Wśród kierowców, mechaników i producentów aut panują odmienne poglądy na temat wymiany rozrządu. Niektórzy zupełnie bagatelizują tę czynność, inni starają trzymać się wytyczonych interwałów.

W jakich odstępach czasu zmieniać napęd rozrządu?
Dlaczego nie wolno bagatelizować tej czynności?

Sprawdź!

Na czym polega wymiana rozrządu?

W autach z silnikiem spalinowym wyposażonym w pasek wymiana rozrządu zwykle odnosi się do zmiany paska rozrządu, rolek napinających, pompy wody i ewentualnie kół zębatych oraz poszczególnych pasków od osprzętu. Fachowo usługa taka powinna nazywać się zmianą napędu rozrządu, bo właśnie takie czynności są wykonywane. Sam rozrząd natomiast to zespół części silnika odpowiedzialny za doprowadzenie paliwa i powietrza do komory spalania oraz odprowadzenie z niej spalin. Mechanik podczas wykonywania tej usługi musi ustalić, które elementy wymagają natychmiastowej zmiany i demontuje je przy zablokowanym rozrządzie.

Nawet najdrobniejsze przestawienie na kołach zębatych mogłoby doprowadzić do zaburzenia pracy silnika.

Na czym polega wymiana rozrządu?

Dlaczego napęd rozrządu należy wymieniać regularnie?

Istnieją dwa rodzaje napędu rozrządu w silnikach spalinowych – łańcuchowy i paskowy. Pierwszy z nich teoretycznie jest wytrzymalszy i niekiedy wystarcza na cały okres eksploatacji auta. W praktyce jednak może się rozciągać po niewielkiej ilości kilometrów (przykład to owiane złą sławą jednostki 1.4 TSI o oznaczeniu EA111).

Rozrząd na pasku to w opinii wielu kierowców trwalszy sposób realizacji napędu.

  • Pod wpływem czasu tworzywa, z których stworzono ten element, ulegają degradacji.
  • Pompy wody mogą zacząć przeciekać lub tracić swoją wydajność, a napinacze luzują się, co stwarza poważne ryzyko przeskoczenia rozrządu.

W jakich interwałach trzeba wymieniać rozrząd?

Pierwsza wskazówka jest zawsze podana przez producenta pojazdu. Zwykle mowa o 200 tysiącach kilometrów i 10 latach od momentu wyprodukowania pojazdu. Jednak problem polega na tym, że nie można trzymać się tego dystansu w każdej sytuacji. Dotyczy on jedynie nowych aut i fabrycznych części. Wraz z wymianą na zamienniki czas ten ulega skróceniu. Dlatego mechanicy są zdania, że optymalnym interwałem na zmianę rozrządu to 120-150 tysięcy kilometrów lub 5-6 lat.

Interesuje cię naprawa rozrządu w dzielnicy Warszawa Ursynów?

Skorzystaj z oferty warsztatu JMT na Migdałowej 2A i sprawdź, kiedy możesz skorzystać z usługi!

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w naprawach aut niemal wszystkich producentów zapewniamy najwyższą jakość w porównywalnych cenach!

Dla najwyższej jakości usługi naprawy Twojego pojazdu w Warszawie, wybierz mechaników samochodowych, na których możesz polegać. Właśnie takich profesjonalistów możesz znaleźć w Auto Serwis JMT, który posiada ponad 15 lat doświadczenia w swoim fachu. Zapewnimy Ci profesjonalne podejście, kompleksową naprawę oraz atrakcyjne ceny. Nasza pasja to motoryzacja!

/ 5.

Spis treści

SerwisJMT.pl © 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.
UMÓW WIZYTĘ
Auto Serwis JMT