SerwisJMT.pl © 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.
| Polecane: nature's sunshine products | kupimynieruchomosc.pl | skup nieruchomości Warszawa | skup złota | skup złota Warszawa | szkolenia IT | premium protekt
Układ sprzęgłowy w autach ma na celu przekazywanie momentu obrotowego z układu tłokowo-korbowego na skrzynię biegów.
Jego prawidłowa praca wpływa na komfort jazdy, a w skrajnych przypadkach może unieruchomić samochód.
Kiedy należy wymieniać sprzęgło, czy da się je naprawić i jak to się robi?
Umów się na wizytę w naszym serwisie!
Układ sprzęgłowy składa się z 3 najważniejszych elementów:
Każdy z tych elementów może się zużyć, a wpływ na to ma przede wszystkim czas i sposób eksploatacji pojazdu. Wymiana sprzęgła jest konieczna zazwyczaj wtedy, gdy tarcza sprzęgłowa utraci okładziny i zacznie się ślizgać. Kolejny przypadek to degradacja docisku, co wpływa na rozłączenie sprzęgła i brak możliwości spięcia układu.
W autach z kołem dwumasowym zwykle szarpanie i drgania podczas uruchamiania i wyłączania zapłonu informują o konieczności regeneracji bądź wymiany sprzęgła.
Taka naprawa sprzęgła wymaga rozłączenia skrzyni biegów od wału korbowego i wyjęcie elementu. Zwykle dopiero po demontażu można ocenić dokładnie, jakie części wymagają wymiany lub regeneracji. A może ich być naprawdę wiele.
Części te należy ocenić pod kątem wyeksploatowania powierzchni stykowych.
Budowa elementów sprzęgła jest jasna i klarowna, więc wydaje się, że trudno jest w trakcie naprawy coś zniszczyć. Okazuje się jednak, że wymiana sprzęgła może zostać przeprowadzona źle niemal na każdym etapie pracy. Absolutnie pierwsza sprawa to dokładne umycie wnętrza komory sprzęgła w skrzyni biegów. Poza tym należy pamiętać o sprawdzeniu powierzchni elementów wyciskowych, ponieważ ich zużycie wpływa na twardość działania sprzęgła.
Kolejna sprawa to użycie odpowiedniej ilości smaru na wałku sprzęgłowym. Zbyt duża ilość smaru pod wpływem siły odśrodkowej będzie rozpylana na tarczy, która zacznie się ślizgać. Docisk należy zawsze zakręcać na krzyż bez użycia kleju do gwintów. Koło zamachowe i dwumasę należy przykręcać zawsze z użyciem takiego kleju.
Potrzebujesz wymienić sprzęgło w swoim aucie?
Zajrzyj do naszego warsztatu – Warszawa Ursynów ul. Migdałowa 2A. Do zobaczenia!
/ 5.
| Polecane: nature's sunshine products | kupimynieruchomosc.pl | skup nieruchomości Warszawa | skup złota | skup złota Warszawa | szkolenia IT | premium protekt