Wymiana sprzęgła - Warszawa - Ursynów, Kabaty, Natolin

Wymiana sprzęgła – Warszawa – Ursynów, Kabaty, Natolin

Wymiana sprzęgła - Warszawa - Ursynów, Kabaty, Natolin
()

Układ sprzęgłowy w autach ma na celu przekazywanie momentu obrotowego z układu tłokowo-korbowego na skrzynię biegów.
Jego prawidłowa praca wpływa na komfort jazdy, a w skrajnych przypadkach może unieruchomić samochód.

Kiedy należy wymieniać sprzęgło, czy da się je naprawić i jak to się robi?

Umów się na wizytę w naszym serwisie!

Sprzęgło w silnikach spalinowych – z jakich elementów jest zbudowane?

Układ sprzęgłowy składa się z 3 najważniejszych elementów:

  • tarczy sprzęgłowej;
  • docisku;
  • łożyska sprzęgła.

Każdy z tych elementów może się zużyć, a wpływ na to ma przede wszystkim czas i sposób eksploatacji pojazdu. Wymiana sprzęgła jest konieczna zazwyczaj wtedy, gdy tarcza sprzęgłowa utraci okładziny i zacznie się ślizgać. Kolejny przypadek to degradacja docisku, co wpływa na rozłączenie sprzęgła i brak możliwości spięcia układu.

W autach z kołem dwumasowym zwykle szarpanie i drgania podczas uruchamiania i wyłączania zapłonu informują o konieczności regeneracji bądź wymiany sprzęgła.

Jak wymienić sprzęgło w samochodzie?

Taka naprawa sprzęgła wymaga rozłączenia skrzyni biegów od wału korbowego i wyjęcie elementu. Zwykle dopiero po demontażu można ocenić dokładnie, jakie części wymagają wymiany lub regeneracji. A może ich być naprawdę wiele.

  1. Na pierwszy ogień idzie oczywiście tarcza sprzęgłowa – oceniany jest stan okładzin, jakość pracy sprężyn i ocena ewentualnych uszkodzeń mechanicznych.
  2. W dalszym etapie łożysko wyciskowe, które znajduje się zaraz za tarczą. Zwykle dodawane jest do zestawu naprawczego, więc trzeba założyć je nowe.
  3. Wewnątrz znajduje się też dźwignia wyciskowa za łożyskiem, która również podlega zużyciu.

Części te należy ocenić pod kątem wyeksploatowania powierzchni stykowych.

Na co uważać podczas montażu sprzęgła?

Na co uważać podczas montażu sprzęgła?

Budowa elementów sprzęgła jest jasna i klarowna, więc wydaje się, że trudno jest w trakcie naprawy coś zniszczyć. Okazuje się jednak, że wymiana sprzęgła może zostać przeprowadzona źle niemal na każdym etapie pracy. Absolutnie pierwsza sprawa to dokładne umycie wnętrza komory sprzęgła w skrzyni biegów. Poza tym należy pamiętać o sprawdzeniu powierzchni elementów wyciskowych, ponieważ ich zużycie wpływa na twardość działania sprzęgła.

Kolejna sprawa to użycie odpowiedniej ilości smaru na wałku sprzęgłowym. Zbyt duża ilość smaru pod wpływem siły odśrodkowej będzie rozpylana na tarczy, która zacznie się ślizgać. Docisk należy zawsze zakręcać na krzyż bez użycia kleju do gwintów. Koło zamachowe i dwumasę należy przykręcać zawsze z użyciem takiego kleju.

Skorzystaj z wymiany sprzęgła w JMT!

Potrzebujesz wymienić sprzęgło w swoim aucie?

Zajrzyj do naszego warsztatu – Warszawa Ursynów ul. Migdałowa 2A. Do zobaczenia!

/ 5.

Spis treści

SerwisJMT.pl © 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.
UMÓW WIZYTĘ
Auto Serwis JMT