+48 604 603 415 SERWISJMT@GMAIL.COM

Akumulator w zimę

jako, że w lecie nasz akumulator trzyma 100% swojej pojemności, przy ujemnych temperaturach pojemność elektryczna spada do 80-60%. Jeżeli nasz akumulator jest stosunkowo nowy (poniżej 5lat) najlepszym rozwiązaniem, będzie podładowanie go prostownikiem.

Test ładowania akumulatora

Test i ładowanie akumulatora w warsztacie to koszt rzędu 50-100zł. Możemy taką czynność wykonać sami w domu jeśli posiadam urządzenie do diagnozy oraz prostownik – Uwaga! nie każdy prostownik naładuje padnięty akumulator.

Jeżeli auto stało dłużej na mrozie i nie było użytkowane, warto profilaktycznie podładować akumulator, aby nie zaskoczyła nas przykra sytuacja w momencie, kiedy będziemy chcieli skorzystać z auta.

Czyszczenie styków akumulatora

Czyszczenie styków – przy dużej wilgotności i mrozie, możemy mieć problem z klemami na akumulatorze, dlatego warto sprawdzić czy nie są zaśniedziałe i ewentualnie wyczyścić je.

Jeżeli słyszymy, że nasz rozrusznik co raz wolniej kręci i auto się nie odpala – nie oznacza to, że musimy wymienić akumulator, czasem wystarczy go podładować lub odpalić auto z kabli i potrzymać odpalone, aż akumulator się naładuje.

Pamiętajmy, aby nie próbować ładować akumulator za pomocą kabli z drugiego auta jeśli “dawca” ma mniejszą pojemności, przykładowo ładując akumulator do diesla o pojemności 95Ah z akumulatora od benzyny 55Ah możemy doprowadzić do sytuacji, że rozładujemy działający akumulator, a drugie auto i tak nie odpali.

Niestety w niektórych przypadkach, pojemność akumulatora może być już niewystarczająca – przy powtarzającym się problemie najlepiej oddać auto do warsztatu na sprawdzenie pojemności akumulatora i ewentualną wymianę.

Auto Serwis at | + posts

Profesjonalny serwis samochodów osobowych w Warszawie.